السبت، 31 ديسمبر 2016

انا العربى وانا المصرى وانا السورى/ بقلم /محمد_الشاعر

انا العربى وانا المصرى وانا السورى
انا المسلم بكتاب الله وكتابه مذهبى ودستورى
وانا العارف اخرها حساب وهدفن تحت التراب
فنخاف على بعض احترم شعورك وتحترم شعورى
ليك بيت ملكك ودة سورك ولية بيت ملك ودة سورى
فماتدخلش فى امورى
وانا صاحب ملك وعقدى أخضر مش سورى
يلعن ابو روسيا على الامركان
باسم حقوق إنسان انا اسف
وعشان تفهم lm soory
ما انا العربى وانا المصرى وانا السورى
انا المولود فى الموصل ولو لية هدف يمين هوصل
ومتربى فى الجولان وناس امى ساكنى ليبيا
وربى كاتبلى فى القرءان لازم صلة الرحم توصل
قعدت سنين فى بيروت وفى اليمن ليا بيوت
حتى الجزائر ولاد عمى وتونس كل خلان امى
ولا مكة والكعبة عمامى هناك والنعمة
وعشان المسجد الأقصى زيد فى الحب واتوصى
انا العربى حدودى من الاقصى للاقصى
ياريت تفهم مهما تكون كسبان
لازم فى يوم ياجى دورى
انا العربى وانا المصرى وانا السورى
#محمد_الشاعر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق