الأحد، 27 نوفمبر 2016

اجمل_ما_غنت/ بقلم /وردة_الجزائرية

وردة_الجزائرية
حنين .. حنين .. حنين انا دايبة فيك حنين
و الغربة توهتنى لكن ما غربتنى عنك طول السنين
شايلاك فى نن عيني يا عينى
واللى بينك و بينى أشواق كل الأحِبّة
وحنين المحرومين يا عيني
وحنين المحرومين آه يانا م الحنين
#لو_حد_بينسى_روحه أنا كنت نسيت هواك
لو قلب بينسى حبه أنسى الحياة معاك
يا زماني و الأماني آه ياللى مالكش تانى
ويا حبى الأولاني
#يا_أعز_وأغلى_حب
لفيت الدنيا بعدكمالقتش فيها قلب
يا كل ما بتمنى
الجنة نار في بعدك والنار في قربك جنة
انا منك وانت مني
انا توهني البعد عنك انا من غيرك ابقى مين
شايلاك فى نن عيني يا عينى
واللى بينك و بينى أشواق كل الأحِبّة
وحنين المحرومين يا عيني
وحنين المحرومين آه يانا م الحنين
رجعالك يا حبيبي انا بالهوى مش بالأمر جايّالك
و حنيني انا جياّلك و حنيني ده أحر من الجمر
و انا شوقي يا حياتي شوق الموج للبر
خدني ف حضنك شوية و امسح دمعة عنيا
خليني انسى اللي بيا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق